Thursday, 25 October 2012

saye ade gunting... ^_^

saye ade gunting. gunting tu saye gune utk potong². penah gak saye terluke sbb gunting tu. tp saye tak kesah, tak sakit pon. gunting tu dah lame saye gune. sekarang gunting tu dah berkarat. saye tak buang. kenapa?? syg.. syg nak buang. mcm awak gak. saye ade awak. terluke jugak sbb awak. tp takpe. saye masih syg kan awak. 1 je yg tak same. awak tak berkarat. so, tak ada sbb saye nak buang awak. jd, saye nak simpan awak same mcm gunting td. tp gunting saye simpan dalam laci. awak?? awak saye simpan dalam hati 

TANGISAN RASULULLAH SAW KERANA WANITA


✿~ Perempuan yang memakan badannya sendiri ialah perempuan TIDAK MAHU MANDI setelah HAID DAN NIFAS juga kerana ia BERHIAS UNTUK LELAKI BUKAN SUAMINYA dan suka MENGUMPAT ORANG..

✿~ Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka kerana ia MEMPERKENALKAN DIRINYA kepada orang asing, BERSOLEK dan
berhias supaya kecantikannya dilihat lelaki lain..

✿~ Perempuan kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah AHLI PENGUMPAT DAN PENDUSTA..

✿~ Perempuan rupanya seperti anjing ialah perempuan yang suka MEMBUAT FITNAH dan MEMBENCI SUAMINYA...

✿~ Perempuan tergantung rambutnya itu adalah perempuan yang TIDAK
MENUTUP RAMBUTNYA daripada BUKAN MAHRAMNYA..

✿~ Perempuan tergantung lidahnya ialah perempuan yang menggunakan
lidahnya untuk MEMAKI DAN MENYAKITI HATI SUAMINYA..

✿~ Perempuan yang digantung susunya adalah perempuan yang MENYUSUKAN ANAK ORANG LAIN TANPA SUAMINYA..

✿~ Perempuan kedua kakinya tergantung itu ialah perempuan yang KELUAR DARI RUMAH TANPA IZIN SUAMINYA..


ade ape d sebalik 'WAJAH'..??

Allah s.w.t tidak mncipta wajah aku persis Ummi dan Abah semata atas alasan saintifik. Aku percaya wajah aq dilukis begini supaya setiap kali aq merenung cermin aq nmpak Ummi dan Abah. Lalu tdak kira kemana aq pergi, dan manusia apa aq jadi, aq akan mmbawa Ummi dan Abah bersama.

Dan bila kita semakin tua, wajah kita semakin iras Ummi dan Abah, kerana masa itu mungkin meraka sudah tiada, dan Allah s.w.t.tahu kita rindu , dan kita perlu lihat wajah mereka...

BIG (korean drama) *the best for me*

korang pernah x tgk crita nie...mmg btol2 best crite nie..crita ke-8 drpd HONG JUN EUN nie mmg boleh mnyebabkan korang smua gelak, nagis n mcm2 lgi la.. jalan crita dya yg unik 2 yg jdikan crita nie best gler..
byangkan klau jasad gf/bf korang semua ade roh orang laen msuk..x kew pning(bkn crita hntu nie)...hahaha... btw klu korg x tgk lgi mmg la rugi.. =D 




barisan plakon drama big 

Gong Yoo as Seo Yoon Jae
Lee Min Jung as Gil Da Ran
Bae Suzy as Jang Ma Ri
Jang Hee Jin as Lee Se Young
Shin Won Ho as Kang Kyung Joon
Jang Hyun Sung as Kang Hyuk Soo






#ending dya mmg mnyakitkan jiwa n raga...smpai skrg still frust dgn ending dya...

we want big 2 plezzz....





Bumi akan bergelap selama 3 hari...??


Para Saintis NASA menjangkakan perubahan alam semesta dengan kegelapan penuh pada bumi selama 3 hari bermula pada 23 Disember 2012 bukanlah akan berakhirnya usia dunia, tapi ini adalah “Penyejajaran Alam Semesta“, di mana matahari dan bumi akan berada pada satu garis lurus untuk pertama kalinya. Bumi akan bertukar tempat dari dimensi ke 3 ke dimensi 0, lalu bertukar lagi ke dimensi ke 4.

Semasa proses pertukaran ini, seluruh alam akan menghadapi perubahan besar, dan kita akan melihat dunia yang baru (Dark of the Earth). Dunia gelap tanpa sinar, tanpa cahaya matahari.

Semasa kejadian ini berlaku, bersedialah, ketenangan amatlah diperlukan, saling berhubung antara satu sama lain, berdoa, dan terus berdoa. Beristirehatlah di rumah selama 3 hari tu

Banyak perbahasan tentang apa yang akan terjadi 3 hari tersebut tapi ramai yang tidak percaya. Gini je lah!, kita tunggu dan lihat je lah nanti pada 23, 24 dan 24 Disember 2012 tu, ni hanyalah jangkaan atau ramalan manusia je, tak pasti. Tapi kalau benar-benar terjadi, sekurang-kurang kita dah tahu dan bersedia menghadapi dunia baru selama 3 hari tu nanti.


Hanya Allah yang Maha Mengetahui segalanya, wallahu ‘alam.

Wednesday, 24 October 2012

#RESPECT

sempena raya haji dh dekat ni sy nk kongsi cerita seorg lelaki nie berjalan beribu2 batu semata-mata utk menunaikan haji...hasil dari usaha kuat beliau akhirnya sampai ke mekah...ambo respect btol dgn dya nie..walaupun bnyk dugaan tapi ttap teruskan perjalanan suci ni...semoga ALLAH s.w.t memberkati perjalanan beliau itu.. =D

Senad hadzic berjalan
kaki dari bosnia ke
mekah untuk tunai kan
haji..


#berumur 47 tahun
#merentasi 7 buah negara..termasuk syria yang sedang berperang
#berjalan start dari bulan 12 tahun lepas
#berjalan dalam jarak 5700 KM, dalam tempoh 314 hari..
#memikul beg seberat 20 kilogram
#ditahanan oleh presiden bashar al-assad's dan diarah kan untuk kosongkan beg..tapi
dilepas kan selepas menunjukkan al quran dan tujuan dia berjalan kaki
#tiba di mekah pada hari sabtu baru ni

Senad Hadzic yang berasal dari Bosnia akhirnya berjaya sampai ke Mekah untuk menunaikan haji selepas dengan berjalan kaki selepas merentasi 7 buah negara termasuk Syria yang kini dilanda perang saudara.

Beliau telah berjalan kaki sejauh 5,700 kilometer (km) selama 314 hari merentasi Bosnia, Serbia, Bulgaria, Turki, Syria dan Jordan untuk ke Mekah dengan membawa beg sandang seberat 20 kilogram.

D
ia telah merentasi Syria yang bergolak pada bulan April lalu sejauh 500km dalam tempoh 11 hari termasuk melintasi bandar raya Aleppo dan Damsyik serta sejumlah pos kawalan tentera rejim dan pasukan pembebasan Syria tetapi dia beruntung kerana tidak pernah ditahan.


Di sebuah pos kawalan tentera rejim Presiden Bashar Al-Assad, beberapa askar mengarahkannya mengosongkan beg sandangnya. Apabila beliau menunjukkan al-Quran dan mengata bahawa dia berjalan kaki ke Mekah, mereka melepaskan dia berlalu pergi.


Dalam perjalanannya, Senad Hadric pernah berhadapan dengan suhu sejuk antara -35° darjah Celsius di Bulgaria dan kepanasan yang mencecah 44° darjah Celsius di Jordan.


Dia juga pernah menunggu di Istanbul, Turki selama beberapa minggu untuk mendapatkan kebenaran bagi merentasi Jambatan Bosphorus dengan berjalan kaki, selain daripada menunggu selama dua bulan di sempadan Jordan dan Arab Saudi bagi mendapatkan visa untuk mengerjakan ibadah haji.


#RESPECT..




beautiful smile...(snyum xperlu kata apa2).. =)


Hari ini saya akan upload beberapa senyuman yang indah kerana dengan senyuman setiap hari akan membuat kan kita gembira dan bahagia. Dalam koleksi ni saya mengumpul gambar senyuman yang berbeza, tempat2 berbeza, orang dan umur yang berbeza. tahukah anda dengan senyuman mmapu mmbuat anda melupakan kesedihan dan menghilangkan strees. Doktor menasihatkan kita untuk selalu tersenyum kerana kesedihan dan tenshion boleh merosakkan saraf kita.

Senyuman anda boleh mengubah dunia ini jika anda tersenyum maka setiap orang akan tersenyuman seperti anda. Senyum adalah rahmat Tuhan. Senyum adalah hadiah indah dari tuhan dan anda boleh memberikan kepada setiap seorang tanpa sebarang kos, tetapi mempunyai banyak bernilai supaya menyimpan tersenyum sepanjang hayat keseluruhan anda. Mereka orang-orang yang sentiasa tersenyum sepanjang hayat mereka mereka menghabiskan kehidupan yang bahagia dan sihat. Smile meningkatkan tahap tekanan anda, untuk membuat personaliti anda menarik. Sentiasa ingat untuk menjadi gembira kerana anda tidak tahu siapa yang jatuh cinta dengan anda senyuman manis.