Sunday 2 December 2012

Kelebihan keluar di jalan ALLAH SWT..

assalamualaikum..
  hari nie kita tgk di bumi Palestin sedang bermandikan darah.. x kurang juga di Rohinya , syiria dan bnyak lgi tempat2 di serata dunia.. orang islam dikatakan pengganas..tapi hakikatnya orang islam yg di serang di tindas.. 
 Zaman Rasulullah dahulu, mereka para sahabat telah keluar ke jalan Allah swt @ jihad  utk menegakkan agama islam.. membernarkan dengan hati masih belum cukup utk memantapkan iman.. utk mendapatkan sesuatu kita memerlukankan pengorbanan,,utk memdapatkan iman yg mantap juga kita perlukan pergorbanan.. mungkin dgn keluar ke jalan Allah swt @ jihad , Allah swt akn memberi kefahaman tentang islam yg lebih mendalam kpd kita.. 

 Hari ini kita tengok di mcm mana Allah swt masih lagi membuka pintu jihad kpd hamba2 nya.. banyak kelebihan org yg keluar ke jalan Allah swt @jihad..  antaranya

Hadis Anas bin Malik r.a katanya:
Rasulullah s.a.w bersabda: Sesungguhnya keluar berjuang di jalan Allah sepagi atau sepetang adalah lebih baik daripada dunia dan isinya.
HADIS :RIWAYAT MUSLIM -KITAB :KITAB IMARAH IAITU KEPIMPINAN-



sesungguhnya Allah di meletakkan kejayaan manusia pada agamanya..
Sesungguhnya agama disisi Allah adalah Islam, barangsiapa yang mencari selain Islam sebagai jalan hidupnya maka mereka adalah orang yang rugi, kejayaan kita dunia akhirat Allah letakkan dalam agama, sekiranya kita ada agama, kita ada segala-gala, kira agama takda, maka kita takda apa. Allah paling sayang agama, barangsiapa dapat agama agama, dia menjadi orang yang dikasihi Allah swt. Kira kita tinggalkan agama, kita takkan capai kejayaan, kemuliaan dan kita takkan dapat kasih saying Allah. Sesiapa amal cara hidup selain cara Islam, maka tak dapat kejayaan dab kesejahteraan disisi Allah, hina di dunia, azab di akhirat.



No comments:

Post a Comment